Överby

Jag och mamma åkte en sväng till Överby och shoppade lite... Jag köpte en ny resväska, två toppar, ny kalender och lite annat smått å gott!

Väska

Det är lugnt på jobbet idag... Just nu är det tre personal och tre barn! Vi är inte utarbetade precis!

Ingen utflykt

Ingen utflykt idag...
Det regnar och det hade inte vi tänkt att ha på vår utflykt! Det får bli en annan dag!

Ska läsa klart Stenhuggaren idag hade jag tänkt. Jag är på de sista sidorna nu så det är riktigt spännande och se vem mördaren är....

Utflykt

Snart dags å lägga sig för imorgon blir det utflykt till Dalsland. Närmare bestämt Dals-Ed med omnejd... Vet inte riktigt hur planerna är jag vet när vi ska åka!

Fredatg 27 juni

Så var det fredag igen... nu är det bara 10 arbetsdagar kvar till semestern! ÄNTLIGEN!
Vi ska ha bad-kväll ikväll på Tonår och just nu duggar det ute... inte kul!

Ha en trevlig helg allihopa!

Fika-dagar

Igår var det träff med de sköna kompisarna Camilla och Erika. Fikade nere på Resturangen som bytt ägare igen. Helt okej fika! :) Sedan drog vi TIll Alingsås en sväng och kanllade runt i affärerna. Köpte glass på torget! Mums!!

Camilla och Erika

Idag var det fika i Trollhättan som gällde med gamla sköna studiegruppen fr¨n högskolan i Vänersborg! Fick en positiv överraskning. Min kompis Linda berätta att hon skulle få en bebis i början av november (väldigt fin månad att vara född i)... men det roligaste var att hon trodde att hon trodde att hon hade berättat det för snart två månader sedan!! :) Haha...

Linda

Allsång på Skansen

Allsång på Skansen ikväll. Nu är det sommar! :)

Har varit på medarbetardag i Alingsås idag. Det var bra fast lite segt emellanåt. Fick information om visioner Alingsås kommun har och så vidare...

Imorgon blir det "date" med Camilla & Erika! Längtar...

Walk the line

Har precis tittat på Walk the line.

En riktigt titta-på-film-dag idag... Regn, regn och regn!

midsommarafton

Då var det midsommarafton. Var och gjorde baguetter tills ikväll tillsammans med Miriam med flera i kyrkan förut idag. Kl. 17 blir det firande här nere i parken. Vi får hållas att det håller upp. Förra året regna det större delen av dagen. Just nu håller det iallafall upp här och solen lyser! Håller tummarna för att det fortsätter!

Glad midsommar!

(Nyckelvattnet, Stigen i Dalsland 14 juni)

Glad midsommar till alla!
Nu är det snart dags å lägga sig. Är lite seg sen lägret! :)

Tillfälligt i civilisationen

Nu är jag på tillfälligt besök i civilisationen.
Har varit på scoutlägret Aquaql 2008 under lördag och söndag. Ska dit igen imorgonbitti och kommer hem på onsdag.
Idag har det varit kvalitetredovisningsdag. Vi är klara och känner oss nöjda, men frågan är om chefen är nöjd! :)
Ikväll ska vi till Trollhättan och bli bjudna på mat...

Vecka 24

Så var vecka 24 snart till ända.
I onsdags började jag tidigt. Bakade kakor till kvällens cafékväll i Gräfsnäskyrkan.

Igår efter jobbet hämtade jag korv och bröd på ICA till grillningen på 9:ornas fest i Geneviken. Hem och duschade och bytte om. Sedan bjöd den blivande pensionärskollegan på mat hemma hos sig. Jättegod mat! Men innan dess gick vi en promenad i Sollebrunn. Efter det åkte jag hem och bytte kläder igen för att åka till Geneviken. 9:orna brukar festa där på avslutningen. Sollebrunns SMU åker dit och grillar och snckar med dom... Var inte så mycket folk där och de som var där var ganska nyktra och lugna. Gick å la mig halv 2 och väckarklockan ringde halv 7. Det var lite segt.

Idag var det skolavsluning på skolan. Vi gick med våra fyra förskolebarn dit och kollade på detta. Alla i personalen fick varsin fin utekruka med blommor i.
Ikväll blir de cafékväll i kyrkan, men innan dess ska jag handla och packa inför scoutlägret. Åker iväg imorgon... Jag kommer hem under måndagen p.g.a. studiedag på jobbet och åker tillbaka tisdagmorgon. Onsdagmiddag är lägret slut.

På söndag fyller kusinbarnet Line 1 år! GRATTIS lilla tjejen!! Fast du är ju stor nu om man jämför med senast vi träffades!!

Ha en trevlig helg allihop!!

Nya skor

Har varit inne och shoppat i Alingsås idag. Köpte bl.a. nya skor

What Happens in Vegas

Igår var det sol och bad som gällde under dagen... Varmt och skönt! Passade på att bränna upp baksidan av benen, men inte vaderna, hur man nu kan lyckas med denna bedrift!?
På kvällen var jag och Ellinor och kollade på What Happens in Vegas. Ellinor hade fårr gratis-biljetter från sitt jobb. Vi kände oss riktigt glamorös där vi satt längt bak i den lilla biosalongen HELT SJÄLVA! :) Inte varje dag man har en hel biosalong för sig själv!!! :)

Söndag

Och så var det söndag. Om en lite stund åker jag med Ellinor å badar i Geneviken och ikväll blir det bio i Alingsås. Vi ska se filmen What happens i Vegas.

Igår var det som sagt släktträff i Ljungskile. Hade träffat dom flesta iallafall 1 gång förut på förra träffen för två år sedan...
Några nya ansikten och några helnya släktingar (släktingar som inte var födda för två år sedan)

Pappas kusiner och mina sysslingar med flera

Jag lägger upp fler bilder på min bilddagbok vid ett senare tillfälle om det är någon som är intresserad... Nej, nu måste jag gå och packa ner badsakerna... :)

Släktträff

Igår var det morgonvandring och grillkväll som stod på programmet. Handlade även lite grejer till släktträffen som vi snart ska åka på. Åker till Ljungskile och träffar pappas kusiner på farfars sida och då även mina sysslingar...

Jag kan flyga!!

Idag har jag flygit för första gången i mitt 25-åriga liv... Ja, jag har faktiskt aldrig flyg innan... När vi åkte på semester när vi var mindre så åkte vi bil... :)

Jag kan flyga! Jag är inte rädd! :)

Överraskade en kollega som ska gå i pension till sommaren med en flygtur och planet kunde ta sammanlagt 4 personer med piloten. Så jag passade på att flyga nu när jag fick chansen! Åkte över Alingsås och sedan till Brobacka, över sjön Anten till Gräfsnäs, sedan bort till Sollebrunn, Stora Mellby och Magra. Ungefär en halvtimme var vi uooe i luften!

Vatten!

Var svettigt igår på träningen. Dom hade haft ett pass i spegelsalen precis innan Body Pumpen också så det gjorde ju inte saken bättre!

Idag har vi haft lite vattenkrig på förskolan. Roligt var det! Vi har sagt till barnen att de får ta med sig badkläder och handduk imorgon och på tordag också så att vi kan ha mer vattenkrig! :)

Träningsdags

Ska strax cykla upp till Hälsokällan för att träna body pump...
Har daggsugit hela huset idag... lite segt i värmen, men det behövdes! :)

Bad!

Nu har jag tagit årets första bad! Riktigt skönt. Spendera hela eftermiddagen i Karstavik... Lugn och skön badplats! :) Hoppas att det fina vädret håller i sig så att det kan bli massa bad denna sommaren! Tror att jag bara badade två gånger i Sverige förra sommaren. De andra baden blev ju i Kroatien...

Karstavik

Så här fint är det där vi badade...

Shopping i Göteborg

Köpte ett par svarta byxor, en ljudbok av Kajsa Ingemarsson och boken "Gåtornas palats" av Dan Brown....

Mamma

Lunchade på Kronhusbodarna.

Bakad potatis med fetsost-röra

Åkte med 14.17-tåget hem... I Partille stannade tåget i en timme p.g.a. brand på spåret i Jonsered. I lerumstog tåg stilla nästan 1 timme till pg.a. brand på spåret (igen!) och strömavbrott... Inte så kul hemfärd med andra ord. Varmt som bara den! Var i Alingsås ca 16.30 istället för 14.55

Cykelhajk

Var på cykelhajk fredag-lördag... Inte så många med men trevligt var det!

Väldigt mysigt att sova i vindskyddd oxå! Cyklade hem tidigt för att åka och shoppa i Göteborg med mamma